tirsdag 12. oktober 2010

Trening er ikke bare trening!

Treningssentere kryr av veltrente kropper i alle størrelser og fasonger. Dette er plassen for dem som har full fokus på å bygge opp muskler og sette kondisen på prøve nok en gang. Det er også plassen for dem som liker å tøye og bøye, og se seg selv danse aerobic i speilene på veggen i studioet. Selv om svetten renner, og det knallrøde ansiktet spruter svette, blod og tårer, så har vi vel alle en ørliten tanke i bakhodet som sier: "lurer på om rumpa mi ser bra ut fra denne vinkelen?" og "håper ikke sminken renner ned på det svette kinnet mitt..." Jeg vet at noen tenker slik, for jeg tenker av og til disse tankene når jeg trener. Av og til når jeg er på yoga så lurer jeg på om lårene mine er blitt større, eller om det bare er jeg som står nærmere speilet denne timen.... Ja jeg vet; patetisk. Men sånn er vi mennesker. 90 % av tankene våre dreier seg om oss selv. Vi er egoistiske. Så da er det vel ikke rart at "gymmen" tjener 100000-vis av kroner på hotte, stylish treningsplagg. Treningstøy er også på mote. Idag skal jo alle være slankest mulig, og ha en rumpe fastere enn stein og strammere enn botox. Vi jenter må jo da så klart ha klærene som matcher vår flotte kropp!?

Du tenker sikkert: "hva i * er dette for slags tøys? Jeg tenker ikke slik.." Men bare tenk neste gang du skal på trening. Tar du på deg det styggeste du finner i skapet, eller velger du den stramme Nike-tightsen til 799,-? Hvor mye penger jeg har brukt på treningsklær er like flaut som når jeg glemmer å løse døren på do. Vi jenter er ikke patetiske selv om vi bruker mye penger på klær vi svetter ut etter 1-times økt, vi er bare bevisste på oss selv, og vi ønsker å ta oss bra ut. Det er det overhode ikke noe gale i. Og til sist; sminke på treningsstudio er ikke fy-fy! Bare husk å ta på vannfast maskara først ;)

Her er et bilde av meg fra Yogatimen idag. Hva syns du om "drakten" min?
Ps, jeg brukte ikke brillene under timen. Ikke kilehælene heller. Og ikke sminken. OK, sminken var på... ;)


2 kommentarer:

  1. DU e den kulaste jentå eg vett om. SÅÅÅÅ stolte av å vær din yogapartner. Alle i det romme ville ha ein son drakt....:)
    Det e eg heilt sikker på

    SvarSlett
  2. Takk i ligemåde! :) Elske å ha deg med på de blå mattene :D Glede meg allerede t neste trening :)

    SvarSlett