lørdag 9. oktober 2010

Chic and Unique, hvordan da?

Du lurer kanskje på hvorfor du skal følge denne motebloggen som føyer seg inn i rekken blant de andre 1000 som allerede finnes? Helt ærlig så kan jeg ikke gi deg et godt svar på det sånn for øyeblikket ettersom jeg enda ikke har lagt inn noen som helst innlegg.. Men, dersom du vil vite mer om min stil, og hva jeg liker i moteverdenen, og kanskje til og med få noen tips på hva som er "inn" og hvilke antrekk som ikke vil ruinere deg, så kanskje bloggen min vil være interessant å følge.

Så hva er egentlig stil? Hva er egentlig mote? Det finnes mange definisjoner på "stil", men jeg tror at essensen ligger i hva som representerer deg, hva du liker og ikke minst personligheten din. Når det gjelder mote så går det mer på hvilken stil som er "inn" den sesongen. Dvs hva modellene på catwalken har på seg, og hvilke trender designere går etter. Mote er altså mer sesongbetont, mens stil er mer hva du gjør det til selv.

Jeg jobber på Mango i Stavanger sentrum, og her må vi kunne mye om mote og trender. Når det er sagt, så er det enda viktigere at vi kan se hvilke stiler kundene våre har, og bruke vår kunnskap om sesongens trend og mikse den inn med stilen til kunden. For meg så representerer stilen min hvem jeg er som person. Jeg kler meg etter humør, og vet at dersom jeg har en dårlig dag så hjelper det på å kle seg litt ekstra opp for å lette på humøret. Man skal ikke dømme folk etter hva de har på seg, men man danner seg et førsteinntrykk allikevel. Stil er definitivt personlig, og selv om noen antyder at de ikke har noen stil, så har de allikevel det. Bare ta en titt i klesskapet.

Håper du vil følge min moteblogg, selv om jeg kun er én av tusen andre, og at du får noe nyttig ut av den :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar