mandag 18. oktober 2010

Fashion with passion på geologilaben

Så var det siste året på bachelorstudiet i Petroleumsgeologi. Denne høsten er annerledes enn alle andre høster fordi jeg skal skrive en stor bacheloroppgave for første gang i mitt liv. Veldig lenge trodde jeg at jeg skulle bli advokat, og studere Juss i Bergen, men så snudde tankegangen i siste liten, og jeg valgte ingeniørstudie i Stavanger i stedet. Studiet mitt ved UiS har ikke bare omhandlet matte, fysikk, kjemi, tekniske og geologiske fag, men det har også handlet om mote. Jeg ser på meg selv som en fashionista; en ung dame som fletter fashion inn i alt jeg gjør. Til og med på trening, som jeg skrev om tidligere. Campus på Ullandhaug er intet unntak. Jeg liker å vise min personlige stil, og jeg liker og skille meg litt ut i klesstilen. Om jeg faktisk gjør det, er en annen sak ;)

Som fattig student fant jeg ut idag at jeg bruker ca 2000,- i måneden på shopping. Nei du så ikke feil. 2000,-. Hvordan er det mulig å bruke 500,- i uka på klær, sminke og alt dill dall som alle andre enn meg og mine dedikerte klesfanatiker-venninner synes er totalt meningsløst? Jo det skal jeg si deg; det gir meg en indre ro. Vi søker alle etter en indre peace, noe som gjør at hverdagsstresset synker i nivå, og joggebuksa kan tres på uten dårlig samvittighet. I mitt tillfelle er joggabuksa en splitter ny kjole, en stilig jeans, eller et par nye øredobber. Slik funker det altså, jeg er en stylish fattig student.

Siden du var så interessert, så handler bacheloroppgaven vår om: Advanced geological methods used within petroleum and geoscience, eller noe sånn. Venninnen min Karoline og jeg brukte ca 5 timer på labben idag hvor vi "milled" og "drilled" i bergarter (dolomite, shale, limestone og griotte, hvis du lurte;)). Her er intet unntak: Jeg går med høye hæler. Siden min mor var så søt å kjøpe et par nye pumps til meg, kunne jeg ikke la være å ha de på meg denne mandagen. Det ser kanskje litt rart ut, men foreleseren vår syntes vi minte han om et par afrikanske jenter som han hjalp med bacheloren. Og som han sa: ".. and they were actually quite good on the lab". Så vi får ta det som et komplement.

Under er noen bilder fra dagen vår på geolaben. Hva synes du om det passende antrekket mitt? :P





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar