onsdag 13. oktober 2010

Morgenstund har gull i munn

Når du står opp om morgenen, hvor mye tid bruker du ca på å finne ut hvilket antrekk du skal ha på, og hvordan håret skal se ut? Jeg bruker ca 45 min. Ja, det er ganske mye tenker du, men da har jeg fått unnagjort ganske mye også. Hvor lang tid en bruker om morgenen tror jeg blir avgjort av hvor viktig det er å føle seg komfortabel i det en går med på skolen eller universitetet. Dersom jeg ikke føler meg 100% fornøyd med det jeg har på meg, så jeg snu i døra og gå inn og skifte. Det høres helt sprøtt ut, men den følelsen får jeg.

Hvilke antrekk er "suitible" for skolen, og kan "pimpe" opp det du allerede går med? Jeg har et par forslag, som du kan tenke på i morgen tidlig :)


  1. I stedet for å ta på den vanlige ola-buksa, så kan du finne fram et fint skjørt i skapet, gjerne svart, og ha en strømpebukse i en knæsj farge sammen med en genser i liknende farge, eller helt nøytral farge som svart eller hvit.
  2. Skjorte eller bluse til jeans, i stedet for den vanlige round/v-neck-genseren.
  3. Komplimér med høye boots eller pumps.
  4. Dersom du liker "stramme" klær, så kan du øke volumet i håret. Krøller er også fint til hverdags (gjerne krøller helt nederst i håret).
  5. Hvis du har en genser som er litt kjedelig så kan du tilføre et belte i liknende farge, eller svart, i livet.
  6. Hår oppsatt med store øreringer er veldig fint! Få business-looken ved å ta på et pencil-skjørt med en bluse eller vanlig genser til. Svart strømpebukse og pumps eller støvletter.
  7. Blezer er veldig "inn" for tiden, så se om du finner en i skapet, eller stjel broren eller faren din sin og kombinér med et belte. Dette kan du også gjøre med skjorter til far, bror, eller typen din. Tights er fint til en stor skjorte.
  8. Prøv en high-waist-bukse i stedet for jeansen.
  9. Har du en hatt eller et skjerf som passer antrekket ditt kan du gå med dette på forelesning, de egner seg nemlig ikke bare som yttertøy ;)
  10. Se om du finner noen retro smykker i skapet til mamma og kombinér dem med et retro/vintage antrekk i fine høstfarger.
Jeg kunne fortsatt i det uendelige... Hva synes du om tipsene? Skal jeg legge til flere? Under er et bilde av mitt antrekk på UiS idag. Likte du det?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar