tirsdag 26. oktober 2010

Oh my God, that's Major!

I morgen er det prøve i geofysikk, og jeg sitter klistret til Macen min og ser Rachel Zoe's Project. Jeg elsker programmet hennes. Det er rett og slett fashion heaven. Hvorfor? Jo, fordi dette programmet viser de hotteste trendene, designerene og deres kolleksjoner. Rachel Zoe lever i det ultimate fashion-kaos tenkelig, og kunne virkelig trenge en god gammeldags Stress-Less. Når vi er inne på stress, så lurer du kanskje på hvorfor i all vereden jeg dedikerer verdifull tid på Zoe's stressa hverdag? Jeg er rett og slett drittlei av å lese nå, og fashion scorer høyere på lista enn geologi akkurat ikveld.

Rachel Zoe elsker vintage, og det samme gjør jeg. Stilen hennes er først og fremst vintage look, men også urban chic med en touch fra den øverste klasse. Hun dedikerer livet sitt, dvs she could just die for, Chanel. Hadde jeg hatt like mye gryn i lomma som Rachel, så hadde jeg også lagt byturen til Paris og Chanel paradise. Det jeg liker best ved denne dama er hennes enorme passion til styling. Hun er min favorittstylist uten tvil. Nå er hun også blitt designer, og jeg gleder meg til å se kolleksjonen hennes.

Som stylist bruker du mye tid på moteshow for å plukke ut den perfekte kjolen til kunden din. Rachel har kunder som Cameron Diaz, Kate Hudson, Jennifer Garner og Demi Moore. Alle disse vakre damene blir kåret til prinsesser, eller til og med Queen of the Runway, i de største motebladene som for eksempel et av mine favorittblader Elle. Hva som gjør Zoe til en så suksessfull stylist er det nok mange som lurer på, og kunne tenke seg å finne ut. Jeg er sikker på at hun er født med et enormt og beundringsværdig pågangsmot som løfter henne til de høyeste topper. I tillegg har hun en enorm støtte fra sin ektemann Rodger som hun har vært gift med i 12 år.

Jeg kjenner at stresset tar meg bare jeg ser på serien hennes, og lurer dermed på hvordan i alle dager hun holder ut med dette livet. Det er tydelig at hun elsker det hun gjør, og det gir meg en vanvittig inspirasjon til å dyrke mine egne drømmer. Om jeg ender opp som stylist, er meget usannsynlig, men at jeg kanskje kommer til å oppleve mine største drømmer, det får hun meg til å tro på.

Her er en link til Rachel Zoe Project, season 3 med alle episodene. Ta en titt og se om du blir like inspirert :) http://www.youtube.com/watch?v=6j75IybMRPM



2 kommentarer:

  1. Det er flere serier jeg ser på nesten utelukkende pga fashion! Gossip girl, the city og the hills er serier som sikkert får de fleste jenter til å sikle litt :)

    Kristin

    SvarSlett
  2. Det er mange serier om fashion ja! Altfor mange nesten :P Tar for mye av fritiden min, hehe. The City er dessverre ferdig for godt :( Det ble kun to sesonger... Skikkelig kjipt. Det var en av favorittene mine.

    SvarSlett