onsdag 13. oktober 2010

Diamonds are a girl's best friend

Som butikkens "jewelry manager" har jeg ansvar for å smykke kundene våre med det fineste butikken kan by på. Hver onsdag tar jeg "ranking" av smykkene jeg la frem uken før. Den viser hvor mange smykker, øredobber, ringer, armbånd, lommebøker, hansker osv som er blitt solgt. På toppen ligger hanskene våre som denne sesongen er utrolig stilige. Men vi selger også mye av party-øredobber og smykker som passer til. Det er utrolig hvor mye et enkelt smykke kan gjøre med hele antrekket. Jeg pleier og si at tilbehør setter prikken over i-en. Selv er jeg veldig opptatt av å holde stilen ren og enkel. Dvs jeg bruker sjelden eller aldri smykker, men liker å gå med klokke, armbånd og/eller øredobber dersom jeg føler antrekket mitt blir for nakent.

Denne sesongen er det inn med armbånd som skal være høyt oppe på armen. Altså ikke dingle langt nede på håndleddet. En slik look passer fint med en turtle-neck-genser og et par jeans. Det er også inn med herreklokker, noe jeg gikk til innkjøp av når jeg var i Tyrkia i sommer. Store ringer har vært på mote lenge, men idag da jeg sorterte i ringene på Mango tenkte jeg at ringefingeren må bli skikkelig "beef" av å ha en to tonnsring hengene på seg. Jeg lurte også på om det i det hele tatt gikk an å ha en så stor ring på en stakkarslig langemann uten at den drukner mellom pekefingeren og ringefingeren... Ja, de er stoore. Selv kunne jeg aldri brukt en slik ring. Jeg har for pinglete fingre. Det er også veldig in med store armbånd i alle mulige farger. De skal helst være 7 meter i bredde.

Under er noen bilder av nye Mangojakker fra butikken, og diverse smykker som er hot for tiden. Er du eier av en stor ring? I så fall lurer jeg på om ringens bærer har fått betydelig økning i muskelmasse? Eller kanskje du har anskaffet deg et armbånd som fungerer som et hus for håndleddet?


                    Onsdag 13.10                                                                          Onsdag 5.10

                     Kåpe i ull, 1299,-                                                                Boblejakke 999,-

                Armbånd fra Mango                                                     Ringer fra Mango

                        Enorm ring til liten fing

2 kommentarer:

  1. hehe, eg elske chunky ringer! :) Eg har MASSE av de - men kan ikkje bruke de på jobb, for de henge seg lett opp i klernå... og bare ein om gangen såklart :)

    Like at du og Maria har photoshoot på jobb, eg trur eg må joine neste gang ;)

    SvarSlett
  2. Hehe, eg ser for meg at de kan henga seg fast ja ;)

    Du må ver med neste gang når butikken e ryddig og der e ingen kunder :)

    SvarSlett