lørdag 5. mars 2011

Skeptiker til hjemmefarging

... av hår selvsagt.

Etter tre års trofast frisørtilhenger, har jeg nå vært utro. Skeptisk som jeg er til mye her i verden, gjelder dette også til hjemmefarging av hår. Som jeg har nevnt tidligere så er håret noe av det mest helligste for de fleste jenter. Med dette kommer også mye skepsis, frykt og varsomhet. Jeg til frisøren hver 3. måned om jeg ikke vil ha en brun fartsstripe langs skilleveggen i håret; ergo ettervekst. Vi vil helst være foruten slik som vi kunne vært foruten mensturasjon. Eneste måten å bli kvitt dette problemet er (selvsagt ikke å teipe bind til hodet) å ty til korset å punge ut nærmere 1000 spenn. Men, det er håp for oss stakkarslige studenter! Vi kan gjøre det selv for kun 100.

Det tok sin tid før jeg bestemte meg for å prøve å bleke håret selv, men det gikk faktisk veldig bra! Som sagt var det kun etterveksten som var offer for syrebleking, og den forsvant som sneen i plussgrader. Jeg leste denne linken og var klar som en fisk. Det jeg la mest vekt på var å få dekket sidene, skillen og fremme langs pannen. I tillegg ville jeg ikke ha fargen ut i håret mitt ettersom jeg da ikke var 90% sikker på hva utfallet ville bli. Resultatet ble veldig bra, og jeg kommer definitivt til å farge det på "dassen" selv neste gang også!

Har dere noen spørsmål er det bare å komme med de!

PS: Hårfargen jeg brukte var Slingor/Striper fra Depend til 99,- hos VITA.

God natt!

2 kommentarer:

  1. "Dassen"! Haha, eg må le :) TOALETTET! Men du blei kjempe flotte :)

    SvarSlett