fredag 4. mars 2011

Make Me Up

Om det er av interesse eller ei er jeg usikker på, men jeg tenkte allikevel at jeg skulle gi dere noen tips om sminke som scorer høyt i mine øyne (eller fjes, alt ettersom).

Dagkrem.
Stikkordet her er fuktighet. Er du én av dem som lider av for-tidlig-rynke-skrekken så bør du fukte ansiktet ditt hver dag minst 7 ganger med kremer som inneholder 100% fuktighet. NEIDA, det er ikke så gale, men jeg kjente jeg måtte få ut frustrasjonen min ovenfor jenter i 20-årsalderen som påstår at de har antydninger til rynker.. Uansett, jeg bruker Yves Saint Laurent sin meget hydrating lotion. Som beskrivelsen antyder så gir den mye fuktighet og lukter himmelsk. Disse egenskapene er viktige for meg ettersom huden min ser ut som rene flassetrynet etter jeg har vært i dusjen om morgenen, og fordi jeg elsker å lukte godt i trynet.

Pudder.
Uten denne delen kunne jeg ikke gått på skolen. Ja, jeg er seriøst så usikker på huden min, haha. Derfor er det veldig viktig at jeg bruker det rette produktet, og det siste året nå har jeg klart å bruke opp 6 refills av Kanébos Total Finish Compact Powder. Siden jeg var 14 og begynte med sminke så har jeg aldri komt i nærheten av et så bra pudder som dette. Det dekker veldig bra, og da mener jeg veldig bra. Dersom du har en kvise på størrelse med navlen og rød som Rudolfs nese så vil det allikevel dekke den. I tillegg så holder det hele dagen og det blir ikke blankt. Kanskje litt i T-sonen, men ikke noe mer enn andre compact pudder. Minuset er at det er litt dyrt. Det koster 249,- for boksen første gang, åsså koster refills rett over 300,-. Jeg bruker fargen #102.
 
Øyenskygge.
Når det på badet mitt finnes over 150 øyenskyggefarger, så er det vanskelig for meg å si hvilke jeg anbefaler. Det kommer helt an på stil, øyefarge, humør osv. De jeg kan anbefale kvalitetsmessig er Body Shop sine metalliske farger. Jeg har 8 stk hjemme og de er godt brukt. Det som er kult med disse er at du kan blande litt mørk eye-liner med dem og da forsterkes den mettaliske effekten, samt fargen. Litt flaut å innrømme, men jeg bruker en mørkebrun Mac-øyenskygge hver dag for den er det peneste i verden. Til slutt vil jeg anbefale i.d. sine. Jeg har 8 stk av disse også, og de fungerer utmerket som ekstra skimmer, eller som fine øyenskygger blandet med én dråpe vann.

Nude Beach er min favoritt.

Denne finner du hjemme hos meg..



Mascara.
Liker du store volumøse øyenvipper slik som meg så vil jeg anbefale Yves Saint Laurent Effet Faux Cils Mascara. Jeg liker også veldig godt Urban Decay Big Fatty Mascara. Yves Saint Laurent sin mascara kjøper jeg som regel i TaxFree for den er litt dyr, og Urban Decay sin fåes kun kjøpt i USA og på nettet.


Eyeliner.
Jeg bruker H&M sin svarte våte eyeliner over øyenvippene, og Clinique sin Khaki-fargede under de nederste øyenvippene. Grunnen til at jeg bruker khaki-farge er for å minske effekten av skyggen under øynene. Jeg vil ikke ha så markert til hverdags, men til fest elsker jeg å ha sterke farger og gjerne litt øyenskygge i tillegg under øynene.


Solpudder.
Uten solpudder går jeg i ett med snøen på bakken. Jeg er hvit og dermed trenger jeg en god varm farge. Jeg bruker i.d. Faux Tan. Trenger jeg å forklare effekten?? Det ligger vel i navnet...
Finish pudder.
Ettersom jeg risikerer å bli litt svett i løpet av en hektisk, stressende hverdag, så liker jeg å forsikre meg om at sminken ikke renner til Italia. Derfor bruker jeg i.d. Mineral Veil i T-sonen.

Done.

Der har du hverdagssminken min. Med en del års erfaring kan jeg med hånden på hjertet si at jeg bruker ca 10 minutter hver morgen på å legge sminken.




7 kommentarer:

  1. Takk for tips :D
    Glede meg t du ska sminka meg igjen, du e så flink!

    Klem!

    SvarSlett
  2. God blogg, er innom regelmessig. Takk for gode tips! Gjekk til innkjøp av Yves Saint Laurent Hydra Cream etter jeg leste dette innlegget, og er storfornøyd! Lukter godt ja :)
    Men lurer på hvilket merke er den store paletten med øyenskygger??

    SvarSlett
  3. Veldig kjekt du følger med! :)
    Øyeskyggepaletten heter 88 color palette og kan fåes her http://www.makestyle.no/88-Paletten-88-oyenskygger.

    SvarSlett
  4. Hei! Jeg også elsker total finish, men hvor får du tak i nyansen 101? Overalt hvor jeg søker får jeg bare tak i 102, som er hakket for mørk for meg. Veldig takknemlig for svar!

    SvarSlett
  5. Jeg finner de på Esthetique på Torgterassen i Stavanger sentrum, og regner med de fleste Esthetique fører Kanebo :). Også kan du bestille fra nettet, og selvfølgelig i TaxFree :) 101 heter Pearl Ivory :)

    SvarSlett
  6. Både på nett og i alle parfymerier i Bergen hvor jeg har vært, fører de faktisk ikke 101 - den lyseste de har er 102 :) Men hvis de har den på Esthetique i Stavanger må de jo kunne ta det inn her i Bergen også, hvis jeg spør veldig pent:)

    SvarSlett
  7. Hehe, ja det syns jeg de burde!! Men nå når jeg kom hjem så jeg at jeg faktisk også har 102... Hmm, det var rart :P Jeg var sikker på at det var 101. Da har jeg skrevet feil! Beklager.. 102 er den lyseste i Stavanger som jeg har funnet. Jeg vet ikke hvorfor jeg har innbillet meg at jeg bruker 101. Men uansett så burde de kunne bestille det! :) Nesten rett før jeg starter en gruppe på facebook ;) Hehe, neida :P

    SvarSlett