torsdag 10. februar 2011

Selvkritisk

Nå har jeg brukt ca 3 timer (!) på å lese et par ganske mange nye blogger etter å ha hatt dagens vg.no-inspo. Med to fingre på musematta scrollet jeg meg nedover relativt mye uinteressant B-kjendis-nyheter og et par aksepterbare nyhetsinnlegg, da jeg kom over en nyhetsartikkel angående Vixen Blog Awards som nylig ble arrangert i hovedstaden. Ettersom jeg selv kan kalle meg en slags blogger, så klikket jeg meg inn på linken og ble overrasket over hvor mange blogger jeg har gått glipp av!! Mange morsomme, interessante og ikke minst verdt å følge med på-blogger! Jeg ble mektig imponert over linniiie.com som virker som en relativt deprimert, sær (som meg selv) normal ung jente, men som i mine øyne er hysterisk underholdene! Jeg leste meg tilbake til november i arkivet, og ble stadig mer fasinert over verdensbildet hennes og måten hun behandler hverdagen sin. Selv om negativiteten står mye i fokus, klarer hun å fenge leserne (meg inkludert) med sarkastiske, men samtidig nøye gjennomtenkte tanker og meninger, og hun klarer å få en morsom vri på det. Dette er ekte vare. Ekte jente, ekte tanker. Det liker jeg. Anbefales.

Over til en heeelt annen blogg, liksom, er tommylife.blogg.no. Dette er den mest fjortizz-bloggen jeg har kommet over, men sm samtidig er ufattelig morsom! Jeg lo og lo og lo da jeg leste meg nedover! Helt usaklig, totalt meningsløst, men morsomt! Først tenkte jeg at denne gutten kan ikke være sann, og etterhvert forstod jeg at jeg hadde litt rett. Selv om Tommy spiller på fjortizz og lav IQ (særdeles lav!), blir jeg hekta for det er hysterisk :D Anbefales.

Etter å ha lest disse to bloggene (som for øvrig begge vant priser for beste blogg (linniiie) og beste nykommer (tommy) på award-showet) begynte jeg å tenke på min egen blogg. Hvilken kategori havner Chic and Unique i? Da innså jeg først og fremst at bloggnavnet er på trynet. Jeg liker det ikke i det hele tatt. Etterpå fant jeg ut at bloggen min ikke gir noe som helst bilde av hvem jeg er. Og så fant jeg ut at kanskje jeg ikke tørr fortelle for mye om hvem jeg er. Alt ble plutselig så meningsløst når jeg ikke ser noen sammenheng med bloggen og meg selv, og vertfall etter å ha lest linniiie sin som var så bra!

Det har vært mye snakk om rosablogger i det siste hvor jenter blogger om "mote", og legger ut bilder av seg selv (dagens outfit) og hvordan klesskapet deres ser ut, og hvor liten plass som er inni det. JEG ER EN ROSABLOGGER! F***. Bakgrunnen på bloggen min er ROSA! ÆÆ! Dette må det bli en stopp på. Jeg gidder ikke mer. Nå har jeg blogget i 5 måneder og bare skrevet om "mote" osv, og heller lite om ting som angår en mye større del av hverdagen min. Jeg vil blogge om ting som opptar meg (da selvfølgelig også mote innimellom) og vise mer av meg selv. Får se hvor lenge det holder. Én usaklig kommentar og jeg legger ned hele driten. Haha, jaja..

Hva mener du om bloggen min så langt? Hvis du klikker innom jevnlig så hadde det vært kjekt med tilbakemelding i ny og ne :) Og ps, stikk innom de bloggene jeg har skrevet om. Det er absolutt verdt det!

Prøver å være kul.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar