onsdag 16. februar 2011

Real oppdatering

I disse dager står skolearbeid på topp på min to-do-liste, og jeg kan trygt si at jeg bruker ganske mange timer på diverse laboratorier. Idag fikk jeg en stor overraskelse da jeg så Apple sin eldste PC-modell på reservoir-labben! WOW! Den var antikk, gitt! Min første tanke var at den definitivt ville passet bedre inn på et museeum, men så innså jeg at kanskje noen labansvarlige ønsket å bruke den som utstilligsobjekt til nysgjerrige mennesker som meg selv. Jeg vet ikke om jeg virker blond nå (?) men jeg trodde Apple kom med sine første Macintosh i 2000 da jeg gikk i 7ende på barneskolen? Tydeligvis ikke, for disse mac'ene var tildels meget utdaterte og klumpete enn de vi hadde i klasserommet som 13-åringer...



Hva er det som får meg til å blogge om dette? Jo, det skal jeg fortelle. For et par dager siden var jeg på en annen lab (steinlaben), hvor vi må bruke et program som heter Petrel for å analysere havbunnen, og drive med korrelering. Problemet med disse PC-ene (som for øvrig består av to svære skjermer til én PC) henger seg opp like ofte som jeg gjesper tidlig om morgenen....!!! Og det blir ikke mindre gjesping av å vente 2 minutter på at vinduet på skjermen lagger (henger seg opp) slik at det plutselig er 78 vinduer i stedet for ett!! Hva ER dette? Vi lever i 2011, ja 2011!! Nå angrer jeg litt på at jeg ikke valgte produktutvikling som bachelor i stedet for petroleumsgeologi.....



Forresten så kom jeg på at vi i dag ikke har trådløse headphones. Dette har jeg irritert meg over i mange år. Noen andre??

Det ble litt mye klaging merker jeg, men i en stresset hverdag så er det veldig lett å henge seg opp i ting som egentlig er bagateller i den store sammenheng. Jeg får blogge om noe mer positivt neste gang :) God natt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar