søndag 28. november 2010

Eksamenstid med reisefeber

Det er blitt lite blogging i det siste på grunn av nok en hektisk eksamenstid. Heldigvis får jeg en tidlig juleferie allerede 11.12, da er siste eksamen gjennomført, og jeg kan slappe av. Jeg er så heldig at universitetet i Stavanger sponser mine tre klassevenninner og meg med en bachelortur til Edinburgh i Skottland den 12.12! Vi skal ta med steinprøvene våre som vi har kvernet for hånd i timesvis på steinlaben og teste om de inneholder oksygen eller karbonisotoper. Ja, det hørtes utrolig spennende ut! Ikke? Vi skal kun bruke én dag på bacheloroppgaven, og så får vi tre hele dager til shopping :D

Jeg har aldri vært i Edinburgh, ikke Skottland heller faktisk, så jeg må drive litt research på forhånd for å finne ut hvilke gater som er de beste shoppinggatene, og hvilke butikker vi  besøke. En kollega av meg har arbeidet for Roberto Cavalli (kjent italiensk designer), og han har tipset meg om hva jeg skal kikke etter når jeg driver med vintage-shoppingen, og hvilke designer-pieces jeg må prøve å få tak i. Jeg er en Chanelelsker, så en kjole eller veske fra Chanel er på toppen av handlelisten min.

Anbefalte shoppinggater skal være Princes Street, med Zara, Gap og H&M og Georges Street som er mer high-class med sostifikerte butikker og hippe puber.

Har du vært i Edinburgh og kan anbefale gode shoppingsteder?


2 kommentarer:

  1. Edinburgh er en kjempefin by! Princes Street er helt ok, men du kan jo kikke innom Ulrikke Lunds blogg for noen flere shoppingtips? Hun er der nede nå :)

    Karen

    SvarSlett
  2. Ja stemmer :) Hun skrev ikke noe om Princes Street i det hele tatt, så kanskje jeg skulle sjekke innom de gatene hun var i. Virker som en fantastisk by iallefall :)

    SvarSlett