torsdag 15. september 2011

Make Me Up

Tid for ny sminke-tutorial. Jeg vet du ikke ba om det, men her kommer den allikevel.

Høsten er en av mine favorittsesonger fashion-vis fordi jeg elsker fargene (dyp brun, oransje, rød, grønn osv) og fordi da kan jeg gå til innkjøp av mitt favorittplagg, nemlig jakken.

Uansett. Kobber er en nydelig kombinasjon sammen med høsten. Da jeg var i California i sommer gikk jeg til innkjøp av en kobber-skygge fra favorittmerket mitt Mac. Av all sminke jeg bruker til hverdags er definitivt Mac det jeg bruker mest (øyenskygge(+kost), øyenskyggebase, shimmer og mascara).

Kl. 07:00.
Når du trør ut av dusjen har ansiktet ditt gjennomgått en skikkelig steaming"prosess". Porene er åpne pga det varme vannet og huden er klar for serum og dagkrem. Top Make-Up Artist Jemma Kidd lærte meg (fra boken hennes) å sprute kaldt vann i ansiktet før du tar på serumet og dagkremen for å lukke porene  slik at "skitt" itte kommer til. Tørk forsiktig av med en klut etterpå.

Ta riktig mengde dagkrem i hendene og gni den varm.
Fold hendene over ansiktet og la den trekke inn.
Bruk en dagkrem med spf 15 eller mer. 

Jeg bruker Ole Henriksen sitt ansiktsserum og øyekrem, og har en skikkelig drøy fuktighetsboost av en dagkrem (spf 30) på toppen fra Body Shop. Jeg vil absolutt anbefale Ole Henriksen sine produkter da jeg har brukt dem i snart 3 månender, og huden min har aldri vært så bra som den er nå. I tillegg vil jeg anbefale å bruke en dagkrem som inneholder C-vitamin (som finnes i både serumet og dagkremen jeg har). Disse kremene skal hjelpe å beskytte huden min mot forrusensing, UV-stråling og holde den fuktig hele dagen.

En tørr hud får rynker, eller ser mer "sliten ut" raskere enn en fuktig.
Hudeksperter anbefaler kvinner å begynne med "rynkekrem" allerede som 17-åring.
Jeg er ikke så opptatt av rynker. Det er en naturlig aldringsprosess, men tenkte det var greit å tipse.

Kl. 07:05.
Huden er klar for sminke. Ta på foundation/pudder. Her er min sminkerutine i dag.
  1. Begynn med en øyenskyggebase.
Mac Soft Ochre



Jeg velger alltid en lys øyenskygge innert mot nesen, og en mørkere på ytterkanten. Jeg drar den mørke langs globalen for å skape dybde. Etter det legger jeg på eyeliner og mascara kun på øverste lokket/vippene, og en mørk grønn eyeliner under øynene (aldri på våtkanten). Jeg unngår svart for at det ikke skal bli for "sterkt" eller markert.

Dersom du vil ha noe på våtkanten vil jeg anbefale en hvit eyeliner
 som vil gjøre at øynene dine virker større.


Mac Jest

Mac sin Jest har jeg lagt innerst i øyekroken og ut til ca halve øyelokket.

 Min absolutte favorittøyenskygge Bronze fra Mac- selvfølgelig.


Mac Coppering

Kl. 07:10.


Mascaraen har en utrolig fet børste for maks volum (Mac), liquid eyelineren er fra H&M (39,-), øyenbrunspenn (149,-) og eyeliner (149?) er fra Clinique.



Kl. 07:30
Klokkeslettet avslører hvor lang tid jeg bruker på å kle meg..



God natt :)





3 kommentarer:

  1. Kristine, eg elske stilen din, eg sko ønska eg sjøl hadde ein særegen stil, desverre blir det så lide tid te sånn om morningane (må prioritera "krigsmalingå", som den sminkedokkå eg e, hehe!) at eg drar på meg det fysta eg finne i skabe som ser greit ud og passe :P (isje alt som passe ennå med disse ekstra babykiloane som sitte så godt fast ;P)

    SvarSlett