tirsdag 20. september 2011

Et nytt familiemedlem

I helgen var samboeren min og jeg en tur innom Oslo for å kikke på og teste ut allergien med Bengalkatter. Bengalen er en nydelig rasekatt som stammer fra en asiatisk leopardkatt parret med en tamkatt. Bengalkatten kom til Norden i 1995. Selv syns jeg Bengalen likner en leopard i mønsteret og løve eller tiger i ansiktet.

Det var et utrolig hyggelig besøk vi hadde hos oppdretteren, og nå har vi lagt inn depositum på den brunspottede, søte, lille hannkatten som vi smeltet for ved første øyekast. Jeg skal selvfølgelig legge ut bilder med én gang vi overtar ham, men det blir ikke før siste uken i oktober. Jeg gleder meg så utrolig mye!! Nå skal vi bruke de neste ukene på å planlegge og legge alt til rette til den lille gutten vår kommer i hus. Jeg føler jeg venter et barn. Hehe :)

Ellers var det ganske langt å kjøre 16 timer på 32 timer.. Men heldigvis trives jeg supergodt i selskap med min bedre halvdel, og vi har så mye interessant å snakke om. Favorittema er jordkloden, fremtiden og mennesket. Heheh..

Her er et bilde av hvordan en voksen Bengal kan se ut. De finnes også sølvfarget og med marble-mønster.


Nydelig, ikke sant?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar