tirsdag 12. april 2011

Enough is Enough

Endelig.


Jeg føler meg 10 kilo lettere og har fått meg en ny hobby!

Hvem skulle trodd at det ville ta meg hele 2 år (!) før jeg la hårforlengelsene (les: extentionsene) på hylla!? Okay, nå må jeg være helt ærlig, jeg har ikke helt lagt de på hylla, men jeg er i en avvenningsprosess. Nå plutselig føler jeg meg lettere til sinns - og lettere på hodet, jeg har bedre tid om morgenen (riktignok 5 minutter ekstra) og jeg har fått meg en ny hobby; nemlig å dra fingrene gjennom den gaaanske så tynne dotten på hodet.

Etter å ha brukt clip-on-extentions så lenge så er det en selvfølgelse at en mister ganske mye hår. Jeg har til og med fått smake på mange menns værste frykt når de kommer litt opp i årene, nemlig: å være skallet.

Nei jeg har ikke blitt fullstendig skallet, men jeg har fått to små flekker i bakhodet hvor håret måtte gi tapt for hårklemmekreftene. En må lide for skjønnheten, er det ikke det de sier?

Det som i utganspunktet fikk meg til å ville forlenge håret mitt, var en enormt trist hårklipp. Jeg vet ikke om du kjenner deg igjen, men jeg er slik at når jeg endelig har funnet hårfargen jeg er komfortabel med, så streber jeg etter forandring, og farger det. Når jeg har spart håret mitt i flere år for å ha det langt, så vil jeg klippe meg. Utrolig irriterende. Dessverre for meg så endte det slik at etter å ha spart et laangt mørkt, krøllete hår, så helbleker jeg det, klipper det og ender opp med tidenes styggeste hårklipp med hårtuster stikkenede rundt overalt pga altfor oppklipt hår. Alle vet vel at håret er noe av det kjæreste vi jenter har, og at dersom vi ikke er helt fornøyde så går dette utover livskvaliteten? ... Det går værtfall utover noe.

Allikevel så må jeg si at jeg er meget fornøyd med clip-on-extention og vil absolutt anbefale dette dersom du er ute etter en enkel måte å forlenge håret på. Det er både mer praktisk - ettersom de kan taes av og på når som helst - og også mye rimeligere enn f.eks. punkt-extentions og tape-extentions. Ettersom jeg har mye erfaring med clip-on så ikke nøl med å komme med spørsmål ang. denne type extention! :) Grunnen til at jeg prøver å slutte er at jeg er svært fornøyd med min naturlige lengde og vil at håret mitt ska få litt mer fylde, så derfor kommer jeg nok mest sannsynlig kun til å bruke extentionene i helger og ved "spesielle anledninger".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar