tirsdag 14. desember 2010

Geologene på tur!

Edinburgh er en fantastisk fin, og ikke minst romantisk by! Omringet av en opplyst, eldgammel borg om kvelden, sammen med et helt tivoli langs Princes Street, er Edinburgh ikke sammenlignbar med Stavanger engang! Her får du definitivt shoppa fra deg! Og det har jeg gjort også... Tre dager har vi tilbrakt i Skottland, og jeg har allerede klart å dra Mastercardet. Men vi har funnet masse fint, da. Sko, den sennepsgule kåpen (som jeg har lett etter leeenge), sminke, julegaver og alt dette til omtrent halve prisen i forhold til norkse priser.







Det har vært mye shopping, og mer skal det bli, men vi har også fått brukt tiden som petroleumsgeologistudenter ved University of Edinburgh. Igår forberedte vi steinprøvene våre for så å måle karbon- og oksygen-isotopene i dem. Idag har jeg drillet nesten 30 skjell fra forskjellige steder i verden. Jeg tror jeg har luktet på de fleste kontinentene i verden, etter alt støvet som skjellene produserte! :P

Sko hatt ein bærevogn..


Zara





Ikveld skal vi sjekke utelivet, og har blitt anbefalt Georges Street som ligger rett ved Princes Street! Det blir Beatles på full guffe (ja, jeg vet de er fra England;)), sminke, finkjole og ikke minst øl til kun 2,99 pund i baren!!

Så langt trives jeg veldig godt i denne sterkt synlig gamle, men koselige, skotske byen, og kunne kanskje tenke  meg å ta deler av mastergraden min her :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar